سبک مدرن و هرآنچه که نیاز است راجع به آن بدانید

سبک مدرن و هرآنچه که نیاز است راجع به آن بدانید

سبک مدرن

سبک مدرن: شاید واژه مدرن آنقدر‌ به گوشتان خورده باشدکه‌ فک کنید همه چیز را راجع به آن می‌دانید،اما مبحث مدرنیته دارای ابعاد وسیع و مختلفی است که مطالب راجع به آن مازاد بر اینکه میتواند اطلاعات شما را گسترش دهد،سرگرم کننده و جذاب نیز خواهد بود. با مسکن هدیش همراه باشید تا درباره‌ی نشانه‌های سبک مدرن حرف بزنیم…

سبک مدرن چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم سبک مدرن را تعریف کنیم، ابتدا باید معنی لغوی خود واژه مدرن رابدانیم, واژه مدرن یعنی چی؟  طبق لغت‌نامه دهخدا به هر چیزی که به تازگی مد شده است مدرن گفته می‌شود, اما در طراحی معنایی متفاوتی دارد. سادگی، کوتاه‌ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن می‌باشد.سادگی در این سبک به این معنی است که در طراحی فضای داخلی خونه از مبلمان و اسباب و اثاثیه‌ای استفاده کنیم که مینیمال و ساده و بدون هیچ‌گونه خطوط منحی باشد، به عنوان مثال اگر قرار است از کاغذ دیواری برای شکیل شدن دیوار خانه خود استفاده کنید ساده و بدون خطوط و طرح خاصی باشد، همچنین بهتر است در این سبک از رنگ های خنثی استفاده کنیم.در مورد اکسسوری و وسایل تزئینی هم، اگر ضرورتی برای استفاده وجود ندارد،باید کنارشان گذاشت تا از در‌هم ریختگی فضای خانه جلوگیری شود.

خانه مدرن 2

تاریخچه سبک مدرن

این سبک در‌ میانه‌ی قرن بیستم از اواسط دهه ی ۱۹۴۰ میلادی تا سال ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد.سبک مدرن در واقع پس از جنگ جهانی اول در آمریکا به وجود آمد و نتیجه تمایل و اشتیاق این کشور به سبک مدرنیته بود. در این دوره طراحی، ‌تعریف جدیدی پیدا کرد. سبک مدرن بر فرم‌های تمیز و شسته رفته ، استفاده از مواد طبیعی و یکپارچه‌ کردن فضای بین داخل و خارج تأکید و ترکیبی از آسایش و شیک بودن را به همراه دارد. در واقع این سبک بین چیزی‌ که در طبیعت وجود دارد و چیزی‌ که ساخته دست انسان است ارتباط برقرار می‌کند. با معرفی این سبک, دوره تازه‌ای در زندگی آمریکایی پدید آمد و مردم در‌‌‌خانه‌ها‌ی خود از مزایای جدیدی بهره‌‌‌‌‌مند شدند مثل پنجره‌های عریض، درب‌های کشویی، پاسیو و هرچیزی که بین دنیای داخل منزل و بیرون از‌منزل ارتباط برقرار میکرد

اتاق کار در سبک مدرن

اتاق کار خانگی در سبک مدرن

در سبک مدرن، اتاق کار خانگی به این منظور طراحی شده است که فضایی آروم و دنج به دور از هیاهو را برای فرد شاغلی که به طور فریلنس و در منزل فعالیت می‌کند، فراهم آورد. دکوراسیون اتاق کار خانگی شامل سه سبک مینیمال , مدرن, کلاسیک است که تمام وسایل بر اساس همین الگوها با توجه به هارمونی طراحی خانه انتخاب می‌شوند.برای دکور اتاق از مبل‌‌‌‌‌‌ های راحتی هم می‌توانید برای بهتر شدن و روح بخشیدن به اتاق کار خود استفاده کنید.اگر در فضای اتاق شما، تمامی وسایل دارای رنگ خنثی هستند توصیه می‌کنم رنگ مبلمان اتاق،رنگ گرمی داشته باشد به عنوان مثال تمام وسایل اتاق دارای رنگ طوسی روشن است،شما می‌توانید از مبلمانی با رنگ سبز تیره یا بنفش استفاده کنید.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتنی مدرن:

حمام در سبک مدرن

حمام در سبک مدرن:

در سبک مدرن معمولا در دکوراسیون‌های حمام از رنگ‌های روشن و شاد استفاده می‌کنند. از تکه‌‌های تزئینی همرنگ با حمام هم می‌توان برای جلوه دادن و آرامش بخشیدن به فضای داخل حمام استفاده کرد. داشتن نور طبیعی نیز یکی از لازمه‌های داشتن یک حمام شیک و زیبا است. استفاده از کف‌پوش‌های تیره نیز میتواند در داشتن حمامی مدرن کار‌ آمد باشد.

انتخاب نوع کاشی و سرامیک و نوع شیر‌ها و سایر لوازم جانبی، اجزای اصلی را تشکیل می دهند در قدم بعد باید به این نکته توجه کنیم که حمام مورد نظر ما چه ویژگی ها و ساختاری دارد. برای حمام هایی با مساحت بزرگ استفاده از وان توصیه می شود و در حمام‌های درون اتاق خواب ایده استفاده از درب شیشه ای برای خانواده‌های جوان می تواند ایده مناسبی باشد. امروزه استفاده از طراحی‌های غربی در دکوراسیون حمام استفاده گسترده‌ای در خانه های ایرانی دارد با این حال فرهنگ غنی ایران بر روی این طراحی‌ها تاثیر بسزایی داشته است به گونه ای که طرح های ایجاد شده دکوراسیونی نو برای حمام به حساب می‌آیند

سرویس-بهداشتی در سبک مدرنسرویس بهداشتی مدرن:

سرویس‌های بهداشتی در سبک مدرن باید محیطی آرام و دلنشین داشته باشند. این محیط کوچک احتیاج به تزئین و زیباسازی دارد. استفاده از سنگ‌های تزئینی برای پوشاندن دیوار و کف سرویس بهداشتی در زیبایی آن، تاثیز بسزایی دارد. استفاده از روشویی های طرح‌دار و فانتزی، لامپ‌های سقفی بلند و هالوژن‌های پر نور با نور‌های روشن در سبک مدرن می‌تواند سرویس بهداشتی شما را به بهترین نحو تزئیین کند.

اکسسوری در سبک مدرن

جزئیات دکوراسیون داخلی خانه مدرن:

در خانه هایی با دکوراسییون مدرن اغلب از لوازم تزئیینی کمی استفاده می‌شود و در صورت استفاده، به صورت پراکنده چیده می‌شوند؛ چرا که وسایل تزئیینی جلوه ساده و مدرن محیط خانه را شلوغ می‌کند. میتوان از چراغ‌های سقفی باکس دار، کمد‌های یک تکه و گل و گیاه با چیدمان پراکنده به عنوان اکسسوری استفاده کرد.

شومینه در سبک مدرن (2)

شومینه های مدرن

یکی از وسایل گرمایشی محبوب در خانه‌ها شومینه است. شومینه انواع متفاوتی از جمله شومینه برقی و شومینه الکلی و شومینه هیزمی و شومینه گازی دارد که هر یک معایب و مزایای خودشان را دارند.

از گذشته تا کنون انسان‌ها برای گرم کردن منازل و ساختمان‌های خود، از وسایل گرمایشی مختلفی استفاده می‌کنند. در گذشته گرم کردن فضا به وسیله روش‌های سنتی انجام می‌شد. به طور مثال در ایران و برخی کشورهای دیگر؛ افراد اقدام به ساختن یک فضا با گچ و یا گل می‌کردند و با سوزاندن زغال سنگ و یا چوب در آن خانه را گرم می‌کردند.

در واقع وسیله‌ای که ما امروزه آن را با نام شومینه می‌شناسیم، سابقه‌ای دیرینه در زندگی مردم دارد. اگرچه شکل ظاهری و کاربرد آن امروزه تا حدی با گذشته فرق دارد؛ اما کارکرد اصلی آن، یعنی متعادل ساختن دمای ساختمان، همان کارکرد سابق است. در گذشته روی آتش آن غذا هم درست می‌کردند اما امروزه شومینه، بیشتر به عنوان یک سیستم گرمایشی و البته دکوراتیو استفاده می‌شود. عزیزانی که قصد خرید آپارتمان در اندیشه را دارند بد نیست بدانند که آپارتمان های زیادی در اندیشه با طرح های مختلف شومینه موجود است.

یکی دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون داخلی خانه مدرن استفاده از شومینه‌های طرح دار است. معمولا در خانه‌هایی که ساختار مدرن و غیر متراکم دارند اطراف شومینه‌ها خلوت است و تعداد وسایل اطراف به حداقل می‌رسد

شیر آلات مدرن در طرح‌های مختلف نیز می‌تواند یکی از عناصر مهم در خانه با سبک دکور مدرن باشد. خانه های مدرن معمولا تشکیل شده‌اند ار فضاهای کوچک و باریک، اما استفاده از شیشه‌های بزرگ و یک تکه به صورت بصری فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: املاک در اندیشه

اشتراک گذاری این مطلب در:

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور