شهر جدید اندیشه کجاست؟

شهرجدید-اندیشه-کجاست

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای بزرگ و پرطرفدار استان تهران است که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهر تهران واقع شده است. شهر اندیشه در بخش مرکزی شهریار، در ۳ کیلومتری شمال غربی آن و ۷ کیلومتری جنوب شرق استان البرز قرار دارد. با مجله مسکن هدیش همراه باشید تا با شهر جدید اندیشه بیشتر آشنا شوید.

شهرک اندیشه در ابتدا برای جذب جمعیت مازاد کلانشهر تهران تأسیس شد. همچنین از تأسیس این شهر نتایج بسیار خوبی نیز به دست آمد؛ از جمله می‌توان به جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی در شهر تهران و کاهش ناهنجاری‌های احتمالی در حاشیه جنوب غرب تهران اشاره کرد. همچنین با تأسیس شهرک اندیشه برای شهروندان امکان خرید خانه در موقعیت جغرافیایی و فرهنگی مناسب، با هزینه‌ای بسیار مناسب‌تر از مناطق شهر تهران نیز فراهم شد.

در سال ۱۳۶۷ واگذاری قطعات زمین در فاز یک شهرک اندیشه به فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش شروع شد. به همین علت این شهرک در ابتدا به نام شهرک فرهنگیان نام‌گذاری شده بود. در سال‌های بعدی به علت مهاجرت زیاد به این منطقه به تدریج فازهای دیگر شهر اندیشه هم تأسیس شد.

در حال حاضر شهرک اندیشه دارای شش فاز است که فاز یک آن طبق اصول شهرسازی سنتی ساخته شده است و همچنین جمعیت بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر شهر اندیشه دارد؛

فازهای دیگر شهر جدید اندیشه بر اساس قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده است و تراکم جمعیت کمتری نسبت به فاز یک دارند. در بین فاز‌های مختلف شهرک اندیشه فاز‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ طبق اصول جدید شهرسازی طرح‌ریزی و بنا شده است و به همین دلیل طرفداران بیشتری نسبت به فاز یک برای خرید آپارتمان در اندیشه با بودجه محدودتر دارد.

میدان-ازادی-اندیشه

موقعیت جغرافیایی شهر جدید اندیشه

شهر اندیشه از نظر جغرافیایی، در اقلیم گرم و خشک قرار گرفته،‌ اما به دلیل مجاورت با کوهپایه‌های جنوبی البرز و همچنین قرار داشتن در نزدیکی باغ‌های شهریار و مسیر بادهای شهریار از آب و هوای متعادل‌تری برخوردار است و تا حدودی آب و هوای ییلاقی در این ناحیه وجود دارد. و حتی در اوج آلودگی هوای شهر تهران، این منطقه از استان تهران هوای بسیار سالم‌تری دارد.

معرفی اجمالی فازهای مختلف شهر جدید اندیشه

شروع عملیات ساخت اولین فاز شهر اندیشه به قبل از انقلاب باز می‌گردد و جزو بخش‌های شهرداری اندیشه محسوب نمی‌شود بلکه در تقسیم‌بندی‌های شهری به عنوان ناحیه یک شهرداری شهریار شناخته می‌شود.

طراحی و ساخت خانه‌های فاز یک اندیشه بیشتر سبک معماری سنتی دارد؛ و اگر شما هم علاقه‌مند به زندگی در یک خانه با متراژ متوسط با حیاط و یک باغچه کوچک باشید، خرید خانه در فاز اول اندیشه انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

در بین فازهای مختلف شهر اندیشه، فاز یک فضای بهتری برای فعالیت‌های تجاری به حساب می‌آید؛ اگر شما قصد سرمایه‌گذاری با خرید یک ملک تجاری را داشته باشید همچنین فاز یک مکان مناسبی برای این سرمایه‌گذاری برای شما خواهد بود.

اگر آرامش محل زندگی برای شما در اولویت قرار دارد خرید خانه ویلایی و همینطور آپارتمان در فازهای دو و به خصوص فاز سه اندیشه برای شما بهترین انتخاب است. این دو فاز شهر اندیشه به علاوه بر پایه قوانین مدرن شهری ساخته شده‌اند و همچنین دسترسی بسیار خوبی به فازهای دیگر دارند.

درضمن فاز سه از امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی نیز برخوردار است. فاز ۳ اندیشه دارای مراکز آموزشی و درمانی، مسجد، فروشگاه و مرکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، فضای سبز و سینما است که برای رفع نیازهای روزمره شما در دسترستان خواهد بود.

تاکسیرانی-اندیشه

همچنین برای رفت و آمد با‌ وسایل حمل و نقل عمومی، در محل پایانه شهرک اندیشه واقع در قسمت جنوبی فاز سه اندیشه به شهروندان خدمات ارائه می‌گردد که دسترسی مناسبی برای شهروندان فازهای مختلف شهر اندیشه به شهر تهران و کرج دارد.

 

 :: مسکن هدیش :: بهترین املاک در اندیشه ::

 

فاز چهار شهرک اندیشه به دلیل ساخت بازار ایرانی و اسلامی (یا همان بازار نقش جهان) به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ روشن است که این فاز آینده بسیار خوبی در بین بخش‌های مختلف شهر جدید اندیشه خواهد داشت. اگر شما قصد سرمایه‌گذاری در زمینه ملک دارید، این محله مکان مناسبی جهت سرمایه‌گذاری شما می‌تواند باشد.

شهرجدید-اندیشه-کجاست2

فاز شش شهر جدید اندیشه که مساحتی در حدود چهارصد هکتار دارد. فاز ۶ اندیشه از نظر موقعیت مکانی شمالی‌ترین بخش شهر جدید اندیشه است، که البته هنوز برای سکونت مناسب نیست؛ بیشتر زمین‌های فاز شش اندیشه در مالکیت بخش‌های خصوصی قرار دارد و توسط شهرداری هنوز مجوز ساخت دریافت نکرده است.

نکته مشترک در بین همه فازهای اندیشه این است که در این فازهاعلاوه بر مجتمع‌ها و خانه‌های آپارتمانی، خانه‌های ویلایی در یک، دو و سه طبقه هم ساخته شده است که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با هر نوع سلیقه‌ای، خانه مورد علاقه و البته مناسب شرایط خود را بتوانند برای خرید و یا اجاره پیدا کنند.

به طور کلی می‌توان گفت همه فاز‌های این شهر از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند، مدارس، مراکز آموزشی در زمینه‌های مختلف، مغازه‌ها و واحدهای تجاری و فروشگاهی مختلف جهت تأمین همه نیازهای زندگی شهروندان، مراکز تجاری، درمانی، ورزشی و همچنین چندین مسجد و حسینیه برای شهروندان ساخته شده است. در ضمن انواع مشاغل و فعالیت‌ها در حوزه‌های گوناگون در داخل شهر جدید اندیشه، مشغول به فعالیت هستند و به طور معمول برای رفع اکثر نیازهای روزمره، نیازی به خروج از شهر اندیشه برایتان وجود نخواهد داشت.

شهرجدید-اندیشه-کجاست3

شما هم به دنبال اجاره خانه یا خرید آپارتمان در اندیشه هستید؟ با مراجعه به بخش املاک سایت مسکن هدیش می‌توانید به سادگی از موارد مختلف موجود در منطقه، متناسب با بودجه و سلیقه خود مطلع شوید.

اگر هنوز درمورد سکونت یا سرمایه‌گذاری در شهر جدید اندیشه تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای بازدید از مناطق مختلف شهر جدید اندیشه اختصاص دهید. مسأله بسیار مهمی که توجه شما را جلب خواهد کرد آب و هوای بسیار خوش شهر اندیشه خواهد بود؛ همینطور آرامش حاکم بر منطقه،‌ بافت شهری و وضعیت فرهنگی مناسب شهر اندیشه، امکانات رفاهی موجود در شهر جدید اندیشه و وجود خانه‌هایی با معماری زیبا و مهندسی ساز به طور حتم نظرتان را جلب خواهد کرد و شما در این زمینه به اطمینان خواهید رسید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر در مورد این مقاله نظر و یا سوالی دارید، و یا قصد خرید آپارتمان در اندیشه از طریق بخش نظرات، با ما در میان بگذارید. از توجه و همراهی شما با مجله مسکن هدیش سپاس‌گزاریم.

اشتراک گذاری این مطلب در:

5 نظر ها

  • پاسخ هانیه 1398/08/21 از 10:53 ق.ظ

    اطلاعات مفیدی بود . مرسی .

    • پاسخ سعید کلوندی 1398/08/21 از 10:55 ق.ظ

      خواهش میکنم. خوشحال میشیم از مطالب دیگه هم بازدید کنید.

  • پاسخ سروش 1398/09/14 از 11:35 ق.ظ

    بسیار عالی و مفید بود ممنونم

    • پاسخ سعید کلوندی 1398/09/14 از 12:58 ب.ظ

      ممنون، خوشحالیم که مورد پسند بود.

  • پاسخ عباس 1401/06/25 از 11:58 ق.ظ

    بسیار عالی ،مختصر و مفید، دمتان گرم ،ممنون از زحمتی که میکشید،برای آگاهی مردم

پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

فراموشی رمز عبور