نکته های طلایی فرهنگ آپارتمان نشینی

فرهنگ آپارتمان نشینی

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید از خانه ویلایی خود به آپارتمان نقل مکان کنید، بهتر است با قوانین زندگی آپارتمان نشینی آشنا شوید تا در خانه جدید خود آرامش بیشتری داشته باشید و همچنین ارتباط بهتری با همسایگان خود برقرار کنید.

متأسفانه هنوز هم در بین بسیاری از افراد فرهنگ زندگی در آپارتمان‌ها به خوبی جا نیافتاده که باعث بوجود آمدن مزاحمت برای همسایگان می‌شود. در آپارتمان‌های با تعداد واحد زیاد و جمعیت بالا، احتمال بروز مشکل بین افراد بیشتر است، اما با رعایت یک سری قوانین ساده می‌توان از وقوع این مشکلات جلوگیری کرد،‌ و ارتباط بهتری با همسایگان داشت.

در این مقاله سعی داریم که مطالب مهمی در مورد خرید یک آپارتمان خوب و همچنین فرهنگ آپارتمان نشینی را برای شما کاربران عزیز مجله ایوان ارائه دهیم. با ما همراه باشید تا با هم به بررسی این نکات مهم فرهنگ آپارتمان نشینی بپردازیم:

با مهاجرت روز افزون مردم به سمت شهرهای بزرگ و افزایش جمعیت این شهرها، به تدریج خانه‌های حیاط‌دار و ویلایی جای خود را به آپارتمان‌های بلند و پرجمعیت، با تعداد واحد زیاد دادند، و در ادامه افراد زیادی به زندگی در این خانه‌ها روی آوردند.

اگر شما هم قصد خرید آپارتمان در تهران یا شهرهای بزرگ دیگر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛

 همانطور که ما از همسایگان توقع داریم طوری رفتار کنند که آرامش ما را از بین نبرند،‌ ما هم باید در رفتار خود در طول روز، آرامش همسایه‌ها را در نظر بگیریم. برای مثال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • اولین نکته در زندگی آپارتمان نشینی این است که نه حقوق دیگران را پایمال کنیم و نه به دیگران این اجازه را دهیم که به حقوق قانونی ما تجاوز کنند.
  • صحبت نکردن با صدای بلند و حفظ آرامش کلی ساختمان مسأله مهمی در زندگی آپارتمان نشینی به حساب می‌آید.
  • مسأله مهم دیگر این است که هنگام جابجایی وسایل سنگین مثل میز و صندلی، باید دقت کنیم وسایل را به کف و دیوارها نکوبیم تا آرامش سایر واحدها به هم نخورد، و در ضمن این جابجایی‌ها را در ساعات استراحت همسایگان انجام ندهیم.
  • در ساعات استراحت نباید به سراغ همسایگان رفت.
  • رعایت کردن نظافت عمومی ساختمان یکی از قوانین مهم در آپارتمان نشینی به حساب می‌آید، برای مثال ساکنین نباید در ساختمان زباله بریزند و یا با کفش‌های گلی در محیط تردد کنند؛ در ضمن هزینه نظافت ساختمان بین واحدها تقسیم می‌شود.
  • در مسائل خصوصی همسایه‌ها دخالت نکنیم!‌ حتی اگر در واحدی از ساختمان دعوا رخ داده، حق دخالت نداریم، تنها در صورتی می‌توانیم در این مسأله ورود کنیم که افراد آن خانه این اجازه را به ما داده باشند.
  • مرتب نگه داشتن فضای جلوی درب واحدها، به خصوص باید دقت داشته باشیم کفش‌ها را در فضای پاگرد راه‌پله‌ها رها نکنیم.
  • به حقوق دیگران تجاوز نکنیم! یکی از مسائل مهم این است که خودروی شخصی خود یا میهمانان خود را در پارکینگ سایر واحدها پارک نکنیم.‌ مگر اینکه از صاحب آن پارکینگ اجازه گرفته باشیم، در غیر این صورت رفتار ما تجاوز به حریم همسایگان محسوب می‌شود. همچنین نباید اجازه دهیم سایر همسایگان هم از امکانات متعلق به ما سوء استفاده کنند.
  • اگر در خانه خود مراسمی داریم که زمان زیادی طول می‌کشد بهتر است همسایه‌ها را در جریان بگذاریم و همچنین از ساعت ۹ شب به بعد باید سعی کنیم سر و صدای کمتری داشته باشیم تا آرامش همسایه‌ها از بین نرود.
  • استعمال دخانیات، در اماکن عمومی سربسته آپارتمان ممنوع است.
  • درمورد قرار دادن گلدان یا اشیاء تزئینی در مکان‌های عمومی ساختمان تمام اعضا تصمیم می‌گیرند؛ درضمن برای ایجاد تغییرات در نمای ساختمان و یا تراس باید رضایت سایر همسایگان نیز جلب شود.
  • صدای موسیقی و تلوزیون نباید از واحد ما بیرون برود تا آرامش سایر واحدها از بین نرود.
  • یکی دیگر از قوانینی که در زندگی آپارتمان نشینی باید بدانیم این است که کسی اجازه نگهداری حیوانات در مکان‌های مشترک ساختمان را ندارد؛ همچنین در مورد نگهداری حیوانات خانگی داخل واحد هم قوانینی وجود دارد، تنها زمانی مجاز به نگهداری حیوانات خانگی در واحد خود هستیم که اولا این کار با قوانین عمومی ساختمان در تضاد نباشد و در ضمن صدا، بو و در کل حضور حیوان هیچ مزاحمتی برای سایر واحدها نداشته باشد.
  • مسأله دیگر این است که در محیط ساختمان شئونات اسلامی را رعایت کنیم و با لباس‌های راحتی داخل خانه در فضاهای عمومی آپارتمان تردد نکنیم.
  • همه واحدها ملزم به پرداخت به موقع شارژ و هزینه‌های ساختمان هستند، تا مشکلات ساختمانمان در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
  • نباید اطلاعات خصوصی همسایه‌ها را با کسی در میان گذاشت. بهتر است تمام سعی خود را داشته باشیم تا حریم خصوصی افراد را از بین نبریم و همچنین از بروز مشکلات امنیتی برای همسایگانمان جلوگیری کنیم.

در نتیجه می‌بینیم که با رعایت این چند نکته ساده که در بالا گفته شد، می‌توانیم زندگی آرامی در کنار همسایگان خود در آپارتمان داشته باشیم؛ اینگونه هم حقوق قانونی خود را می‌شناسیم و هم به حقوق دیگران احترام می‌گذاریم تا از ایجاد تنش در بین اعضای ساختمان هم جلوگیری کنیم. و زمانی که در خانه به سر می‌بریم در نهایت آرامش سپری خواهد شد.

اگر شما کاربر عزیز مجله ایوان هم قصد خرید آپارتمان در اندیشه را دارید، موارد گفته شده در بالا برایتان مفید خواهد بود، و امیدواریم در مسکن جدید خود اقامت خوبی داشته باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در:

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور