هزینه تکمیل مسکن مهر باز هم به دوش متقاضیان افتاد

هزینه تکمیل مسکن مهر باز هم به دوش متقاضیان افتاد

در حالی معاون وزیر راه از افزایش وام مسکن مهر به ۴۵ میلیون تومان خبر داده که به نظر می‌رسد دولت به جز فشار بر متقاضیان راهکار دیگری برای تکمیل پروژه‌های این طرح ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی نبیان در حاشیه سفر به بوشهر با بیان این‌که طرح ملی مسکن گامی در راستای کمک به برخورداری اقشار مختلف مردم از مسکن است که  طراحی و برنامه‌ریزی آن در سراسر کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح اتفاقی که باید رقم بخورد  تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و ابلاغ شده است.

وی همچنین با بیان این‌که اتمام مسکن مهر دغدغه دولت است، افزود: پرونده مسکن مهر به جز آنهایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر ۳۰ درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ میلیون  تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در بحث مسکن  و با اعمال سیاستهای حمایتی به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به حق مردم در بحث خانه دار شدن را حل کنیم.

به گزارش تسنیم، طی شش سال اخیر دولت وعده‌های متعددی را برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر داده که آخرین آنها مربوط به انتهای سال جاری است. برای این کار نیز وزارت راه و شهرسازی بهترین راهکار تامین منابع مالی را افزایش تسهیلات این طرح دانسته است. در این مسیر نیز تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

تیرماه امسال مطابق اعلام بانک مرکزیدر جلسه ۱۲۷۴ شورای پول و اعتبار به ریاست همتی، رییس کل بانک مرکزی، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام پروژه های طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه های باقیمانده طرح مزبور با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای ۲۰۰هزار واحد مسکونی موافقت کرده بود.

بر این اساس بود که وام بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

منبع : خبر گذاری تسنیم

مطالب بیشتر: خرید آپارتمان در اندیشه

اشتراک گذاری این مطلب در:

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور