انواع کف سازی ساختمان

کف سازی ساختمان

در این مقاله تصمیم داریم به انواع کف سازی ساختمان بپردازیم. کف سازی به معنای ایجاد سطحی مناسب برای ساکنین ساختمان است.بنابراین انتخاب نوع کف سازی به ۲ عامل محل قرار گیری و عملکرد آن مکان بستگی دارد. انواع کف سازی ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان محسوب می شود که در دکوراسیون یک خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کف سازی باید بتواند نیاز ها و خواسته های استفاده کننده را برآورده کند و در عین حال در مقابل رطوبت، ضربه و….. محکم و مقاوم باشد.

انواع پارکت جهت کف سازی ساختمان

کف سازی از نظر محل قرار گیری به ۳ دسته تقسیم می شود:

  •  کف سازی بر روی خاک
  •  کف سازی ما بین طبقات
  •  کف سازی بر روی بام

کف سازی بر حسب محل قرارگیری

مراحل ساخت کف سازی با توجه به محل  قرار گیری آن انجام می شود کف سازی در آپارتمان اهمیت زیادی دارد بهتر است قبل از خرید آپارتمان در اندیشه به این موضوع توجه کنید.

کف سازی آشپزخونه

 

 یکی از مهم ترین انواع کف سازی ساختمان آشپزخانه است آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه محسوب می شود به عبارتی آشپزخانه قلب خانه است که مدت زمان زیادی اوقات خود را در آنجا  حضور داریم که شست و شوی زیادی در آنجا انجام می شود بنابراین کف آشپزخانه  باید از مصالحی استفاده شود که در برابر رطوبت ،ضربه ،حرارت ،سایش و… از استحکام زیادی برخوردار باشد. بنابراین برای کف سازی آشپزخانه از مصالحی استفاده می شود که فرایند تمیز کردن و شستشوی کف را آسان تر کند کف آشپزخانه یکی از عناصر اصلی دکوراسیون است ما در این مقاله به چند ایده برای متریال کف سازی میپردازیم بنابراین انواع کف سازی ساختمان باید که در برابر رطوبت مقاوم هستندشامل :

  • سرامیک
  •  موزائیک
  • سنگ
  • لاستیک، کفپوش بادوام
  • وینیل
  • چوب

سرامیک یکی از متریال های بسیار رایج است که در درجه حرارت های بالا پخته شده اند و سطح آن می تواند لعاب دار یا بدون لعاب باشد که با طرح های گوناگونی در بازار مواجع هستیم که از متریال های پرطرفدار و مقرون به صرفه است که در مکان های گوناکونی قابل استفاده است و از دوام بسیار زیادی برخوردار است

موزائیک یکی از انواع کف سازی ساختمان است که طرافدار بسیار زیادی در صنعت ساختمان دارد که از تراکم بسیار زیادی برخوردار است تراکم این کفپوش از طریق لرزش و فشار پرسی حاصل می شود در حقیقت یک نوع بتن محسوب می شود که از روش های پرسی و ویبره ای تولید می شود که این نوع کفپوش در ابعاد گوناگونی به بازار عرضه می شود.

سنگ یک محصول طبیعی است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود که یکی از پر طرفدار ترین انواع کف سازی ساختمان است البته بسیار اهمیت دارد که بدانیم کدام نوع سنگ را در قسمت ساختمان استفاده شود سنگ هایی که برای کف سازی استفاده می شود باید فاقد پوسیدگی ،خخلل و فرج باشد البته کفپوش سنگ مضرات زیادی برای کودکان و کسانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند به همراه دارد از آنجایی که کفپوش سنگی هوای سرد را در خود نگه داشته باعث تشدید این بیماری می شود و همچنین برای مفاصل بسیار مضر است کفپوش سنگ خیس خاصیت لغزندگی زیادی دارد برای کودکان خطرناک است و در مکان های خیس (حمام ، سرویس بهداشتی) توصیه نمی شود سنگ ها در ابعاد و رنگ های متفاوتی در بازار عرضه می شود

سنگ

انواع سنگ ها

  • سنگ مرمر
  • سنگ تراورتن
  • سنگ کوارتزیت
  • پلاک

لاستیک ،کفپوش بادوام یک متریال نرم و قابل ارتجاع و بادوام و یک انتخاب مناسب برای کفپوش آشپزخانه است که به مرور زمان قابل رایج است و دارای تنوع رنگی می باشد و مناسب ترین نوع انتخاب برای دکوراسیون خانه شما می باشد و برخلاف کفپوش سنگی مانع از درد و ناراحتی مفاصل می باشد می توانید بدون نگرانی ساعت ها اوقات خود را در آشپزخانه بگذرانید البته این نوع کفپوش های پلاستیکی در مقایسه با کفپوش های سنگی در برابر رطوبت از دوام کمتری برخوردار است کف لاستیکی به صورت تایل و ورقه در بازار وجود می باشد و برای نصب اینگونه کفپوش ها به وسیله چسب مخصوص در کنار هم چسبیده می شود البته این نوع کفپوش ها برای همه جا مناسب نیستند.

وینیل یک کفپوش قابل انعطاف است که از چند لایه به هم فشرده اند ساخته شده اند کفپوش وینیل به دو صورت ورقه ای و تایل عرضه می شود که از این کفپوش در مکان های تجاری، اداری و مسکونی قابل استفاده است این نوع کفپوش ها در مقایسه با کفپوش های دیگر از دوام کمتری برخوردار است بناباین طول عمر این نوع کفپوش ها کمتر است.

چوب یکی دیگر از کفپوش هایی که بین افراد از جذابیت های بسیار زیادی دارد و طرفدار آن می باشند کفپوش های چوبی هستند که یکی از اشکالات این نوع کفپوش در بربر آب دوام زیادی نداشته و براحتی خراشیده می شوند که این نوع کفپوش ها به وسیله چسب مخصوص هایی که در بازار فروش می رسد در کنار هم چسبیده می شود.

کف سازی سرویش بهداشتی

 

از آنجایی که سرویس بهداشتی و حمام یکی از مکان های خیس آپارتمان محسوب می شود باید از مصالحی استفاده شود علاوه بر زیبایی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و شوینده دوام بسیار زیادی داشته باشد تا باعث نشست کف سرویس بهداشتی نشود که از مترال هایی مانند:

  • سرامیک
  • تراکوتا
  • چینی

کف سازی پذیرایی

 اولین موضوعی که در کف سازی آپارتمان باید به آن توجه کرد رنگ آن است که باید متناسب با محیط مورد نظر انتخاب شود در مکان هایی که کوچک هستند باید از رنگ های روشن استفاده شود تا فضا را کوچک نشان ندهد و همچنین از کفپوش های تیره در مکان هایی که نسبتا وسیع است می توان استفاده کرد که یکی از مهم ترین مساله هایی است که  هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باید به آن توجه کرد کفپوش خانه است.

نتیجه گیری 

بنابراین موارد مهمی که در این مقاله پرداختیم انواع کف سازی ساختمان است یکی از موارد مهم آپارتمان است که باید دوام و استحکام بسیار زیادی داشته باشد تا در برابر رطوبت محکم باشد تا باعث فرو نشستن و تخریب کف آپارتمان نشود و همچنین یکی از موارد دکوراسیون یک خانه محسوب می شود که باید کاملا متناسب با محیط یک خانه باشد

 

بیشتر بخوانید: املاک در اندیشه

اشتراک گذاری این مطلب در:

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور