ترفند ساده برای نظم دهی خانه‌ها

نظم در دکوراسیون

با سلام و خسته نباشید خدمت کاربران مجله مسکن ایوان
با ما همراه باشید تا به بررسی چند ترفند ساده برای نظم‌ دهی خانه‌ها بپردازیم؛

یکی از مطالب بسیار مهمی که امروزه می‌توان درباره آن بحث و گفتگو کرد نظم‌ دهی خانه‌ها است زیرا در دکوراسیون یک خانه هم نقش بسیار مهمی دارد، بسیاری از خانه‌های قدیمی دارای نظم نیستند به عنوان مثال فضای مناسبی برای قراردادن لباس‌ها وجود ندارد یا فاقد کمد دیواری هستند و همین امر باعث شلوغی اتاق‌ها و ایجاد کلافگی برای ما می‌شود و نمی‌دانیم برای بهبود شرایط باید چه کاری انجام دهیم، در این موارد اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از آن شلوغی خلاص شویم این است که دستی به سر و روی اتاق بکشیم تا با ایجاد فضاهایی برای نگهداری وسایل اضافی و خرت و پرت بتوانیم از آن محیط‌های شلوغ و کلافه کننده خلاص شویم اگر محیط اطراف خود را مرتب و بدون شلوغی نگه داریم باعث می‌شود بتوانیم احساس آرامش بیشتری در محیط داشته باشیم.

امروزه در بسیاری از خانه‌ها فضاهایی برای نگهداری وسایل اضافی اختصاص داده می‌شود؛ فضاهایی برای نگهداری وسایل آشپزخانه، کمدهای دیواری برای آویز کردن لباس‌های اضافی و روزانه و… برای بهبود نظم منزل در نظر گرفته می‌شود. اگر شما عزیزان قصد خرید آپارتمان در اندیشه را دارید باید در نظر داشته باشید که خانه‌ها جا برای نگهداری وسایل اضافی و ضروری داشته باشند،‌ اگر خانه‌ها این امکان را نداشته باشند شما کابران مجله مسکن ایوان میتوانید با استفاده از این مطلب، فضایی مناسب برای نگهداری وسایل درست کنید پس با ما همراه باشید تا ترفند ساده برای نظم‌دهی خانه‌ها را تحلیل و بررسی نمائیم.

ترفندهای ساده برای نظم دهی اتاق ها

یکی از موارد مهم در چیدمان محیط‌های یک خانه می‌تواند نظم دهی اتاق خواب‌ها باشد، اتاق خواب یکی از فضاهایی است که معمولا افراد نصف اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذرانند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌هایی برای نظم دهی اتاق خواب‌ها بپردازیم.

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که به نظم‌دهی یک اتاق خواب کمک می‌کند این است که به جای اینکه کشوی لباس‌های قدیمی و کهنه را دور بریزید مانند کمدهای دراور و بزرگ که باعث جا گیری و شلوغی خانه می‌شود، می توانید از آنها کاربردی و مفید درست کنید. این کشوهای قدیمی را با درست کردن ریلی در زیر تخت که باعث حرکت کردن کشو می‌شود می‌توانید جاسازی کنید یا یکی دیگر از روش‌هایی که برای نگهداری لباس‌ها و وسایل می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید از تخت‌های جک دار استفاده کنید؛ انتخاب تخت‌های جک دار به شما این امکان را می‌دهد که از فضای زیر تخت به عنوان کمد استفاده کنید و از فضاهای مرده اتاق بیشترین استفاده مفید را داشته باشید، برای نگهداری لباس‌ها و وسایل می‌توانید راه‌حل‌های زیادی را امتحان کنید به عنوان مثال:

استفاده از رگال شما عزیزان می‌توانید با تهیه‌ی یک رگال شیک به لباس‌های خود نظم ببخشید البته نکته بسیار مهم است این است که رگال لباس‌های شما شلوغ و درهم نباشد و همیشه باید منظم و مرتب باشد شما عزیزان می‌توانید در کنار استفاده از یک رگال یک شلف در نظر بگیرید.

استفاده از جاکفشی یکی از ترفندهای ساده برای نظم‌دهی خانه‌ها است با کمک این جاکفشی‌ها ظاهر اتاق خواب‌ها را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنید.

استفاده از کمدهای دیواری ایجاد کشوها و قفسه‌ها در کمد دیواری یک ترفند ساده و بسیار کاربردی در نظم دهی خانه‌ها محسوب می‌شود تا جایی که می‌توانید لباس‌ها را در کشوها جایگذاری کنید و لباس‌های سنگین و زمستانی‌ها را آویزان کنید.

رنگ‌ها را با هم هماهنگ کنید برای اینکه فضای اتاق خواب‌ها نظم بیشتری پیدا کند می‌توانید با هماهنگ کردن رنگ‌ها علاوه بر زیبایی و منحصر به فرد کردن فضای اتاق خوابتان به نظم دهی فضای اتاق خواب هم کمک می‌کنید.

از چمدان‌های بزرگ استفاده کنید اگر تعداد زیادی لباس دارید که جایی برای نگهداری آنها پیدا نمی‌کنید می‌توانید برای نگهداری آنها از چمدان‌های بزرگ استفاده نمائید.

نظم‌دهی قفسه‌های کابینت برای منظم کردن این فضاها می‌توانید حبوبات خود را در ظروف‌ تفکیک شده نگهداری کنید و در یکی از قفسه‌ها مرتب کنید تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. می‌توانید در گوشه‌ای از آشپزخانه‌هایتان آویزهایی مخصوص حوله و دستمال‌ها نصب کنید؛ این کار باعث می‌شود که فضای آشپزخانه‌تان تمیز و مرتب به نظر برسد و از دستمال و حوله‌هایی که لازم داریم به راحتی استفاده کنید. برای نگهداری از وسایل‌ اضافی مانند سطل‌های ترشی و ظروف بزرگ که باعث شلوغی آشپزخانه می‌شوند باید آنها را در فضاهایی که در دید آشپزخانه نیستند مانند انباری و کابینت‌های آشپزخانه نگهداری کرد. ایجاد کشوهای دست ساز در آشپزخانه یکی دیگر از ترفند‌های ساده نظم دهی خانه‌ها به حساب می‌آید شما می‌توانید آنها را درون کمدهایتان قرار دهید، با این کار فضای آشپزخانه‌هایتان چند برابر می‌شود.

در نتیجه با مطالعه مطالب بالا شما کاربران مجله مسکن ایوان می‌توانید به روش‌های ساده آپارتمان‌های خود را نظم دهید. همچنین شما عزیزان می‌توانید در کنار این موارد مهم جهت نظم‌دهی به فضای منزل، با مطالعه مقاله ۳ روش دکوراسیون خانه‌های نقلی اطلاعات زیادی کسب نمائید.

اشتراک گذاری این مطلب در:

    پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    فراموشی رمز عبور